حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ

شاید این جمعه بیاید شاید... - نشانه های حتمی ظهور: خروج سفیانی
شاید این جمعه بیاید شاید...
از مردی مینویسم كه چهار گوشه قلبش شكسته///شادی روح شهیدان صلوات
نشانه های حتمی ظهور: خروج سفیانی 

كافى از عمر بن حنظله آورده است كه شنیدم ابوعبدالله فرمود : پیش از قیام قائم ، پنج نشانه هست : صیحه و فریاد آسمانى ، سفیانى ، فرو رفتن زمین ، كشتن نفس زكیه و یمانى . عرض كردم : قربانت شوم ! اگر كسى از اهل بیت شما پیش از این نشانه ها خروج كرد ، همراهش قیام كنیم ؟ فرمود : نه ،





به ادامه مطلب بروید...

نشانه های حتمی ظهور: خروج سفیانی 

كافى از عمر بن حنظله آورده است كه شنیدم ابوعبدالله فرمود : پیش از قیام قائم ، پنج نشانه هست : صیحه و فریاد آسمانى ، سفیانى ، فرو رفتن زمین ، كشتن نفس زكیه و یمانى . عرض كردم : قربانت شوم ! اگر كسى از اهل بیت شما پیش از این نشانه ها خروج كرد ، همراهش قیام كنیم ؟ فرمود : نه ،





راوى مى گوید: فردا این آیه را تلاوت كردم:

« اگر بخواهیم ، معجزه اى از آسمان بر آنان فرود مى آوریم ، تا در برابر آن ، گردن هایشان خاضع گردد»  ( شعرا/4) و پرسیدم : آیا معجزه ، صیحه است ؟

فرمود : اگر باشد ، گردن هاى دشمنان خدا خاضع مى گردد .

كافى  از محمد بن على حلبى آورده است كه شنیدم ابو عبدالله فرمود : اختلاف بنى عباس ، نداى آسمانى و خروج قائم حتمى اند .

عرض كردم : ندا چگونه است ؟ فرمود : در آغاز روز ، منادى (= جبرئیل) از آسمان ندا مى دهد : بدانید على و شیعیانش رستگارند اما در پایان روز ، منادى (= شیطان)ندا مى دهد : بدانید عثمان و پیروانش رستگارند !

كمال الدین  از ابو حمزه ثمالى آورده است كه به ابوعبدالله (امام صادق) عرض كردم كه ابو جعفر (امام باقر)مى فرمود : آمدن سفیانى حتمى است . فرمود: آرى . همچنین اختلاف فرزندان عباس ، كشته شدن مردى پاكدل و قیام قائم هم حتمى است . عرض كردم : صداى آسمانى چگونه است ؟ فرمود : در اول روز منادى صدا مى زند : آگاه باشید حق با على(علیه السلام) و شیعیان اوست اما شیطان در آخر روز صدا مى زند : بدانید حق با سفیانى و پیروان اوست ، در این وقت آنهایى كه ایمان ثابتى ندارند ، به شك مى افتند .

قرب الاسناد از زید قمى از على بن حسین(علیه السلام) آورده است : « قائم ما براى دیدار مردم در یك سال اقدام مى كند » . پرسید : بدون سفیانى ، قائم قیام مى كند ؟ فرمود : امر قائم از جانب خدا حتمى است و سفیانى نیز به خواست خدا حتمى است . قائم خروج نمى كند مگر پس از سفیانى . عرض كردم : فدایتان شوم ! سفیانى در همان سال خواهد بود ؟ فرمود : هرچه خدا بخواهد ! عرض كردم : در سال بعد ؟ فرمود : هر چه خدا بخواهد ، همان مى شود !
شاید معناى « قائم در یك سال با مردم دیدار مى كند » آن است كه در سال ظهور و در حج ، با مردم دیدار مى كند . راوى پرسید : بدون سفیانى ؟ امام پاسخ داد : نه !

در ارتباط با این روایت ، حدیثى هم از امیر مؤمنان آمده است : « در هنگام شبهه و شك ظهور مى كند ، تا امرش را روشن كند » .

نعمانى  از ابو هاشم آورده است كه خدمت ابوجعفر محمد بن على رضا(علیه السلام)بودیم كه صحبت سفیانى به میان آمد ، و اینكه روایات مى گویند كه آمدنش حتمى است، به ابوجعفر گفتم: آیا در وعده حتمى ، «بدا» (= تغییر رأى الهى) صورت مى گیرد؟ فرمود : بلى ، عرض كردیم : مى ترسیم براى خدا درباره قائم(علیه السلام) بدا حاصل شود ! فرمود : خداوند قائم را وعده داده و در وعده اش تخلّف نمى كند !

نعمانى  از حمران بن اعین آورده است كه ابوجعفر محمد بن على(علیه السلام) در تفسیر « ثم قضى رجلا وأجل مسمىً عنده » فرمود كه اجل بر دو گونه است : اجل محتوم و اجل موقوف ، حمران عرض كرد : محتوم چیست ؟ فرمود : اجلى كه خواست و مشیت خداست . حمران گفت : امیدوارم اجل سفیانى موقوف باشد ! ابو جعفر(علیه السلام) فرمود : نه ، به خدا ! اجل محتوم است .

نعمانى از عبد الملك بن اعین آورده است كه خدمت ابوجعفر(علیه السلام) بودم كه صحبت از قائم شد ، گفتم : امیدوارم به زودى بیاید و سفیانى نیاید ! فرمود : نه ، به خدا ! وعده اى حتمى است كه مى باید محقق شود .

در آن روایت به نقل از فضیل بن یسار آمده است كه ابو جعفر (امام باقر9)فرمود : برخى امور موقوف و برخى محتوم است . آمدن سفیانى از امور محتوم است كه حتماً مى آید .
كمال الدین  آورده است كه ابو محمد حسن بن احمد مكتب برایمان نقل كرد: در همان سالى كه شیخ على بن محمد سمرى ( قدس الله روحه ) فوت كرد ، من در مدینة السلام بودم . چند روز پیش از وفات ، خدمتش بودم و توقیعى به مردم نشان داد كه از رویش نوشتم (امام زمان به وى فرموده بود) : « بسم الله الرحمن الرحیم ، اى على بن محمد سمرى ! خدا در سوگ فقدان تو پاداشى بزرگ به برادرانت عطا كند ! تو تا شش روز دیگر از دنیا خواهى رفت . كارهایت را مرتب كن و هیچ كس را به جانشینى خود نگمار ، دوران غیبت كامل فرا رسیده و من جز با اجازه خدا ظهور نخواهم كرد . ظهور پس از گذشت مدتى طولانى و قساوت دلها و پُر شدن زمین از ستم خواهد بود . افرادى نزد شیعیان من مدّعى مشاهده من خواهند شد . آگاه باشید كه هر كسى پیش از خروج سفیانى و صیحه آسمانى چنین ادعایى كند ، دروغگو است . ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم.


این توقیع را نوشتم و از نزد « سَمَرى » بیرون آمدم . روز ششم بازگشتم و دیدم كه او در حال احتضار است ، از وى پرسیدند : چه كسى پس از تو جانشینت است ؟ گفت : امر به دست خداست و او فرمانش را به سرانجام مى رساند ! سپس درگذشت ( رضى الله عنه ) این آخرین سخنى بود كه از وى شنیده شد .



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 توسط یونس جوکارزاده | نظرات ()
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.